vrijdag 23 april 2010

Moederdag 2010


Weemoedig slenterend zie ik
zoveel leuke hebbedingetjes
kopjes bezaaid met koffieboontjes,
kleurige bloementjeschort

Zo’n koekentrommel, de koninklijke
familie erop, die zou je altijd bewaren
fleurige kussens zacht voor je rug
of… een kanten tafelkleed

De tafel netjes gedekt, geurende koffie
taart voor het bezoek
vazen staan leeg te wachten,
op de bloemen die komen


Ik hoor je zeggen:
wat prachtig, dat had niet gehoeven
glunderend in het vooruitzicht
de bewonderende buurvrouw

Je zult niet trots zeggen
kijk voor jou de asbak klaargezet
zo graag zou ik vandaag je
eens dicht willen nemen

Mijn moedertje met haar
zilvergrijze haar netjes
in de krul gezet
voor moederdag.

Suzanita

10 opmerkingen:

Nathalie zei

Klasse!!!
Hart en ziel,...

Via Dichttalent... zei

◦moooi, Suzanita!
gaaf diggie!
ik wou dat al mijn moeders nog leefden!
dan kon ik ze bloemen geven...
nu niet meer!
want ik hou niet van grafzerken en daar
liggen ze toch onvermijdelijk onder!

nogmaals, gaaf diggie!
happy weekend!
ciao!

kikker - 23 april 2010

Anoniem zei

Gevoelig gedicht!
J.K.

Odette zei

Prachtig gedicht! Zeer teder verwoordt....
Proficiat, je hebt echt talent Suzanita

Suzanne zei

Dank voor de reacties, doen me veel plezier.

Gim zei

Heel mooi !

marleen zei

waaaaaaaaaaaaaw, keigoed! klasse zoals Nathalie zegt, één van je beste! Moeders...ze zijn idd door niets of niemand te vervangen, helaas beseffen we het vaak te laat. Afgezien van het gedicht dat prachtig is op zichzelf, doet het ook nadenken, ik ben (was dat al maar je hebt er mij weer aan herinnerd) elke dag blij dat ik de beslissing ooit genomen heb alles achter te laten om weer dicht bij haar, die mij gebaard heeft, te leven.

DirtyHarry zei

Deze moeder, die is zoals mijn oma was, maar of ik zo lief voor haar was...(?)zij dacht van wel, ook hield ik van haar zoals anderen van hun moeder...

Anoniem zei

Lieve Suzanita

gewoon "prachtig"

Unknown zei

lieve Suzanita, gewoon "prachtig"