vrijdag 12 juni 2009

STOP


STOP
Dagelijks kan ik hier minstens één artikel over kindermisbruik plaatsen.
Het laatste dat me onder ogen kwam: oudere kinderen (tot 21 jaar) misbruiken de kleinere (vanaf 2 jaar) in een instelling voor gehandicapte geplaatste kinderen.
Een vicieuze cirkel want die kleintjes zullen maar één ding geleerd hebben, dat als je groter en sterker bent je de zwakkeren kunt misbruiken.
Een vader die smalend hoopt dat het goed komt met 'dat meisje' dat meisje is toevallig wel zijn dochter die hij jarenlang misbruikte, hij had zelfs een prijslijst met hoeveel € een bepaalde handeling waard was!
Ik plaats niet graag deze artikels omdat ze te monsterlijk zijn en jullie daar de krant voor hebben.
Lazen jullie over de jongeman die een 8 maanden oude baby verkrachtte?
Het is genoeg!
Dit moet stoppen.
Pedofielen die pedosexuelen werden mogen nooit meer vrijkomen, nooit.
De jongere die misbruikt niet omdat hij pedofiel is maar omdat hij zijn macht misbruikt moet volledig heropgevoed worden.
Op school moeten de kinderen leren dat ze nee mogen zeggen, nee en nog eens nee.
Echt het is me gewoon teveel, dagelijks worden kinderen misbruikt door volwassenen die hun lusten botvieren op de onschuldigsten, de kinderen.
Zo'n kind houdt daar een trauma aan over die zijn verdere leven verknoeit.
Ieder van ons moet zeggen STOP, de toekomst dat zijn de nu misbruikte kinderen!

16 opmerkingen:

Gim zei

Het is zo verdomd moeilijk om "Nee" te zeggen, want dan plaats je jezelf buiten de groep. "Nee" zeggen wil zeggen dat je zelf begint na te denken, dat je volwassen wordt of bent. Maar jezelf buiten de groep plaatsen is uiterst moeilijk voor een groepsdier zoals de Mens. Alleen loners kunnen dit aan. Kleine kinderen en slappe volgelingen hebben die kwaliteit niet.

Suzanne zei

Akkoord maar je kunt een kind leren dat niemand hun mag aanraken aan intieme delen van het lichaam, dat ze het recht hebben nee te zeggen, dat ze het onmiddellijk aan mama moeten vertellen, natuurlijk moeten ze al kunnen praten!
Kinderen begrijpen meer dan je denkt, ze weten, voelen dat het niet in de haak is als iemand hun op een manier benadert die ongepast is.
Iedere volwassene moet een kind weerbaar maken, iedere volwassene moet zeggen STOP, laat kinderen kind zijn.

Gim zei

Al die voorvallen op die internaten, vroeger en ook nu, zijn gevallen van machtsmisbruik, want de personen, die een veilige haven zouden moeten voorzien, zijn net diegenen die de ellende veroorzaken. Hierdoor krijg je, voor dat kind, een schizofrene situatie.

Suzanne zei

Ja Gim, en kinderen zijn zo ontzettend machteloos.
Het is zo'n wijdverspreid misbruik dat ik er gewoon niet bij kan met mijn verstand!
Zoveel (vooral) mannen die een kind misbruiken, nee ik zal het nooit begrijpen.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Harold zei

Ouders, onderwijzers, pedagogen moeten jonge kinderen al leren dat ze zelfbeschikkingsrecht hebben. Meedoen in een groep, met dingen die je eigenlijk niet wil, maar omdat je als kind geen nee durft te zeggen, je toch overkomen.

Dat moet afgezet worden tegen de verstandiger keuze en het positieve gevoel over je zelf, dat je zelfs ook als alle anderen je pushen, je bij je zelf kunt blijven. Bewust niet meedoen sterkt het zelfvertrouwen. Dat gaat op voor alle dingen die een kind kunnen overkomen, zoals meedoen met stelen, met liegen, vechten, maar ook met drinken en roken, met drugsgebruik en met seks...

Gim zei

Het zal wel eigen zijn aan de natuur, vermoed ik, want anders bestond het gewoon niet. Niet om deze mistoestanden te willen vergoeielijken, maar onlangs in één of andere natuurdocumentaire werd verteld dat mannetjesleeuwen kleine welpjes durven doodbijten, zodat de leeuwin terug vrij is om te paren.

Maar ja, mannen blijven nu eenmaal het slappe geslacht en denken vooral met hun "derde been".

;-)

Gim zei

@ Dirty Harry :

En wat als jouw collega's jou pushen om een pak pinten te gaan hijsen, zal het ook moeilijk zijn om "neen" te zeggen, alhoewel je na 2 pinten al boven de limiet zit !

Suzanne zei

Gim liefje, ik spreek dus uit eigen naam, niemand kan mij 'pushen' om iets te doen wat ik niet wil doen.
Als ik even meer tijd heb zal ik eens een paar getuigenissen van slachtoffers van pedosexuelen posten.
Een misbruikt kind heeft nooit een normale toekomst, nooit.
Je lusten botvieren op een kind of een dier zit niet in de natuur, het zijn gewoon mannen die hun macht over zwakkeren misbruiken, weet je er bestaan pedofielen die celibaat leven omdat ze weten dat hun neigingen pervers zijn.
Jij bent een gezonde jongeman en ik meen zeker te weten dat je op vrouwen valt, dus ga even na wat het moet zijn voor een kind?
Stel even dat jij verkracht wordt, nu op de leeftijd die je vandaag hebt door een grote sterke beer van een vent, wat zullen je gevoelens zijn?
Jammer genoeg zijn de meeste westerse kinderen slachtoffer van een familielid of vertrouwde persoon.
Dan heb ik het nog niet eens over de seksindustrie waar in de lage loonlanden kinderen 'gekocht' worden als seksobject.
Wordt vervolgd.
Liefs, Shosh.

Gim zei

@ Suzanne :

De Mens is, van nature, niet slecht. Maar de Mens is duidelijk wel vals.

Enfin, zo zie ik de mensheid en, eerlijk gezegd, vele normale mensen ben ik, in mijn leven, nog niet tegengekomen.

Suzanne zei

Hangt er vanaf wat jij normaal vindt!
Zelf ben ik prettig gestoord, wat helpt in de omgang met medemensen.
:-)

Anoniem zei

Dat heb je goed gezegd Suzie, zo kennen we je.
Elke dag heeft iemand het over je, je bent gekend, ik heb je optreden op tv gezien, ik vond het goed, je neemt het op voor onze gasten en Marc, zag er goed uit, de deugniet!
Annette.

Gim zei

Aha, zit Suzanne op TV ?

Suzanne zei

Is al meer dan een jaar geleden, op S tv. :-)

Anoniem zei

Niet zo bescheiden, je hebt het goed gedaan, degene die het gezien hebben waren enthousiast, hun Suzanneke...

Anoniem zei

Stop.

M.