vrijdag 25 december 2009

Aardbewoners


Aardbewoners zijn vreemde wezens, ik heb hun geschenkjes gebracht, mijn slede is leeg en ze hangen me aan het kruis tot volgende kerst.
Had ik kunnen weten, elk jaar opnieuw aanbidden ze die kleine joodse baby, voor zover ik weet is dat op zich al een unicum, koningen boden de 'koning der joden' goud, wierook en mirre aan.
Dat is allemaal leuk en aardig maar binnen een paar maanden herdenken ze zijn dood, ze hebben hem laten kruisigen, om hun geweten te sussen lieten ze hem uit de dood opstaan en dat moet gevierd worden, na kerst komt pasen.
Vreemdste fenomeen is dat het kind aanbeden wordt terwijl zijn fans meestal niet veel met joden ophebben. Enkel met Jezus (Jesjoea) en met Maria (Maryam) zijn maagd gebleven moeder.
Zelfs de islamieten die én joden én christenen als ongelovigen beschouwen vereren de profeet Isa/Jesjoea/Jezus.
(عيسى, ook wel Isa bin Maryam, "Isa zoon van Maryam" genoemd) is de islamitisch-Arabische naam voor Jezus, die in de Koran genoemd wordt als een belangrijk profeet en boodschapper van de Indjil. Christelijke Arabieren gebruiken de term Yasu' al-Masih (يسوع المسيح).
En zie nu hang ik, Santa Claus aan het kruis, volgnde kerst zal ik herrezen zijn. :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is gewoon commercieel, er gaan enorme bedragen over de toonbank Kinderen krijgen geschenken met de waarde waar een ander kind een jaar mee te eten zou hebben.
Hoe je Jezus ook noemt, Hij zou deze zaken niet goedkeuren.
David D. van geboorte jood.

eric rosseel zei

idd herrezen dank zij GB, Delhaize en co, en de mensen die zich graag warmen aan een illusie. Dat Jezeus/Isa deze zaken niet zou goedkeuren, ben ik echter nog niet zo zeker. Vermenigvuldigde hij niet de broden en de vissen, zoals precies onze consumptiemaatschappij (gelukkig, zij het niet voor iedereen in deze wereld) heeft gedaan?

Eric, Wandelende Jood uit vrije keuze

Suzanne zei

En hij veranderde water in wijn...
De vissen en de broden heeft hij wel gratis uitgedeeld Eric.

Anoniem zei

Die wijn gaf hij ook weg hoor;-))))was op een bruiloft per slot. Ach, kerstmis werd al lang voor de geboorte van GB's en Delhaizes gevierd.Ik zou zeggen, laat de mensen vieren, zelf heb ik er niet zo een nood aan, ik zie er edoch niet echt iets verkeerds in, het hoeft geen massa's te kosten, sommige mensen houden het eenvoudig en toch prettig...we moeten ook niet alles persé bekritiseren en afbreken, je maakt daar ten slotte zelf van wat je wil, niemand verplicht je om deel te nemen. Het is vooral een leuk feest voor kinderen,aan de volwassenen om zich dan daarvoor in te spannen. Bij ons alvast is dat gelukt op kerstavond en er kwamen geen dure cadeaus aan te pas.We hebben gezongen, gespeeld en lekker gegeten, geen stress, de afspraak was 'geen cadeau'enkel voor de kleinsten en dat was dan een niemendalletje, dus...Mijn moeder komt uit een groot gezin, die vertelt nog steeds hoe spannend dat was, ze moesten (als kind) vroeg naar bed, om iets voor middernacht opstaan, naar de mis en toen ze thuiskwamen werden verboden deuren opengegooid en zagen ze een prachtig versierde kerstboom (zonder cadeaus) maar waar allerlei lekkers lag, mandarijntjes, snoep, noten enz...en toen werden er verhalen verteld bij het licht van een continue en echte kaarsjes op de boom.
Marleen