dinsdag 28 april 2009

Fragmenten

Time takes a cigarette, puts it in your mouth
You pull on your finger, then another finger, then your cigarette
The wall-to-wall is calling, it lingers, then you forget
Oh, you're a rock 'n' roll suicide. (Machodo)


Nee, dan Serge Gainsbourg die zich in een permanente wolk van Gitane-rook begaf. God rookte ook, volgens Serge G.
Gainsbourg stierf op 2 maart 1991 aan een hartaanval en werd begraven op het kerkhof van Montparnasse, in Parijs. Ik zou zeggen, mocht u in de buurt zijn, zoek ‘m eens op en rook een gitane bij z'n graf.


Ik dacht eentje maar en nam er toen toch twee, hee, hee,
Het ging meteen weer better, ik rook weer als een ketter
(Doe maar)
.
Theres no cure, theres no answer
Everything gives you cancer
(Joe Jackson)
.
Mijn sigaret smaakt me niet meer
dat vergeef ik u nooit mijn liefste.
(Eric Rosseel)

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijn sigaret smaakt me niet meer
dat vergeef ik u nooit mijn liefste.
Dat is één van de mooiste zinnen die ik ooit las!
Annette.