dinsdag 30 december 2008

Blog: Benno Barnard

portret getekend door Siegfried Woldhek (1999)
Zo zouden wij per definitie streven naar ons eigen geluk; we moeten er enkel voor zorgen dat we aan dat geluk een collectieve vorm geven.
Maar wij, tragische kinderen van moeder natuur, zijn voornamelijk geneigd tot destructie van onze naasten, onszelf en ons eigen oude moedertje... de utopische toekomst ziet er in de realiteit van dit ondermaanse meer uit als een woestijn.
Nee, de blijmoedige verwachtingen van de utopische denkers stemmen ieder redelijk mens erg treurig. Nu Israël zich weer eens moet verdedigen, braken de leden van de linkse moskee de gebruikelijke rituele vervloekingen uit, die een diep antisemitisme bevredigen.
Dat Israël - altijd in reactie op agressie - uitsluitend militaire doelwitten aanvalt en Hamas systematisch civiele... ach, hoe convenabel dit te vergeten.
Met enkele utopisten poogde ik een gesprek te voeren over de ware aard van Hamas, een gezelligheidsvereniging die evenzeer van neonazistische ideeën is doordrenkt als de gewaden van haar martelaars van Joods bloed. Dat gesprek was onmogelijk. Palestijnen waren zielig. Het westen deed lelijk tegen ze. En de Joden bedreven apartheid, genocide en nog een aantal verwerpelijke dingen.
De Europese Unie moest Israël onverwijld boycotten. Dat laatste - Ludo De Witte, Ludo De Brabander en Nadia Fadil van de communistische mantelorganisatie 'Vrede vzw' pleitten daar op 29 december in De Morgen weer eens voor - is eenvoudig de moderne variant van wat leden van de Sturmabteilung en rancuneuze kleine Duitse burgermannetjes in de jaren dertig op Joodse winkelruiten kalkten: Kauft nicht bei Juden! (In de jaren veertig waren er geen Joodse winkelruiten meer.)
Waarom willen hoogopgeleide linkse gelovigen niet inzien wat de ware aard van Hamas is? Wat verklaart het monsterlijke verbond tussen oude Europese communisten en bloeddorstige, vrouwenhatende gekken met een middeleeuws wereldbeeld? (De lezer raadplege bijvoorbeeld de website van de Arabisch-Europese Liga, http://www.arabeuropean.org/.)
Ik denk dat ik het antwoord ken.
Hamas poseert met een zeker dramatisch talent als slachtoffer, en links is van oudsher dol op slachtoffers. Bovendien koestert ook Hamas een utopie. En utopisten herkennen hun soortgenoten, net als honden. In de utopie van Hamas is de wereld een plek die gezuiverd is van Joden - om die paradijselijke toestand te verwezenlijken is bijvoorbeeld de moord op Joodse kleuters wenselijk, want die groeien anders toch maar op tot soldaten van de Zionistische Entiteit.
Ik vertel hier geen sick joke, het maakt deel uit van het strijdplan van Hamas. Ondertussen worden Palestijnse kinderen uit de Gazastrook in Israëlische ziekenhuizen gratis behandeld.
In de eerste fase van de utopische toekomst volgens Hamas hebben de Joden een graf in de wolken, of liever in zee; in de tweede fase zijn de christenen aan de beurt.
Die laatsten hoeven zich enkel te laten knechten: als zogeheten dhimmi's mogen ze in leven blijven. Dit programma staat bekend als 'na de zaterdag komt de zondag', want bloemrijke vergelijkingen zijn een specialiteit van Allahs soldaten.
Gelukkig zijn ook de militaire mogelijkheden van Hamas niet veel meer dan metaforen. In de islamitisch-fundamentalistische utopie begint alles dus met het uitroeien van de Joden. Dit vervelende aspect van de Palestijnse droom wordt door de westerse utopisten luidkeels verzwegen.
Het toejuichen zou hen ook te zeer in verlegenheid brengen, al heb ik zo het idee dat sommigen onder hen in stilte vinden dat de Joden hun ondergang aan zichzelf te danken zouden hebben - dat laatste geheel in de grote traditie van het Europese antisemitisme van graaf de Gobineau, H.S. Chamberlain et alii.
Om dit probleem te omzeilen praktiseren oude stalinisten als Ludo De Brabander en Herman De Ley de semitisch-semantische methode: ze verklaren dat ze helemaal niet antisemitisch zijn maar enkel antizionistisch.
Dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat je niets tegen de Franstaligen hebt maar enkel iets tegen België - alleen duizend keer erger.
De lezer die nu meent dat ik de burgerdoden in de Gazastrook niet betreur, heeft er niets van begrepen. Alleen zijn die burgers om te beginnen slachtoffers van Hamas.
Intussen geloof ik helemaal niet dat 'de drie monotheïstische godsdiensten' zoveel gemeen hebben, zoals allerlei ontwikkelde mensen op vergoelijkende toon beweren. Volgens mij hebben ze niet eens het monotheïsme gemeen.
De islam is in zijn essentie een versluierde, monotheïstische vorm van polytheïsme. De mohammedaanse godheid intervenieert namelijk permanent, precies zoals de heidense goden dat plachten te doen, in plaats van de mens met een vrije wil uit te rusten.
Het ontbreken van dat laatste attribuut verklaart zowel het islamitische fatalisme - insjallah, het geschiedt mits de godheid het wenst - als het islamitische fanatisme.
Hamas is een fatalistisch-fanatieke organisatie, die het zichzelf tot ontploffing brengen van jonge mensen tegelijkertijd aanprijst en als een wilsbesluit van Allah beschouwt.
Goethe zei al tegen Eckermann hoezeer het mohammedaanse geloof hem met onbegrip vervulde: voor de mohammedaan stond immers zijn naam geschreven op de kogel die voor hem bestemd was.
Benno Barnard

19 opmerkingen:

Anoniem zei

Verhelderend stuk! J.K.
Had ik nooit achter die Barnard gezocht.

eric rosseel zei

Allez, dat je zo'n onzin op je blog zet. Ik maak er verder gewoon woorden aan vuil.

eric rosseel zei

En met je links naar mij, geeft dat dan nog de indruk dat ik tot de kringen van zo'n idioten zou behoren.

Anoniem zei

Aangaande Eurabia misschien best eens de website van Faith Freedom International opzoeken en de Galerij bekijken.
Dan pas zal Links begrijpen dat deze Heidense Sekte niks goed voor heeft met het oude Avondland Europa.

Mechelaar

Suzanne zei

We leven in een land waar iedereen zijn mening kan en mag uiten, je hoeft het er daarom niet mee eens te zijn.
Ik verwacht niet dat iedereen die eens langskomt op deze blog het eens is met alle artikels.

eric rosseel zei

OK, neem mijn naam maar weg op deze blog, ik wil met nuchtere Pro-Israel-mesne spreken, maar niet met mensen die niet weten wat er in 1948 in Palestina gebeurd is. Ik heb genoeg Joodse kennissen. Maar zo'n haatblog: daar wil ik niets mee te maken hebben. Ik begrijp Israël, maar ik veroordeel ze . En ik heb daar argumenten voor. Maar hier wordt gesproken door mensen zonder vel over hun buik en die razernij uitkramen. Ik heb respect voor andersdenkenden op voorwaarde dat ze denken.

Suzanne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Suzanne zei

Tot uw dienst, link is verwijderd.
Gegroet.

Anoniem zei

Allez, Shoshan gaat de confrontatie niet uit de weg op haar eigen blog. Meer van dat, zou ik zo zeggen.

Mechelaar

Suzanne zei

Het is inderdaad mijn blog, maar goed ik heb geen behoefte aan links van personen die dat liever niet hebben.
Leven en laten leven.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Suzanne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Suzanne zei

Verwijderde reacties te persoonlijk.

Anoniem zei

Is het mogelijk de verwijzingen naar Het Zinkend Schip en Fernand Ronsmans weg te halen a.u.b.?

(Ach, Barnard, zijn ouders gooiden het kind weg en behielden de nageboorte; 'Leven en laten leven' gaat niet samen met oproepen tot moorden en branden, integendeel. Enzovoorts.)

Dank en groet, maar waarschijnlijk tot nooit, fernand,

Anoniem zei

Dit "thema" blijft op elke blog en forum keihard beroeren. Het laatste hebben we hiervan nog niet meegemaakt. Het wordt een leuke eeuw, wedden ?

Mechelaar

Suzanne zei

Aan Fernand, uw links worden onmiddellijk verwijderd, spijtig maar u heeft recht op een eigen mening.

Anoniem zei

Met zo'n vrienden heb je geen vijanden meer nodig!
P. V. M.

Anoniem zei

Beste Suzanne,

Een vrouw die bereid is vrienden te verliezen bij het verdedigen van mijn opinies... dat is beter dan Volaire!

Hgr,

Benno

Suzanne zei

do 19 feb 2009 19:24
enigma_vrede schreef:
als benno de franse denker een medeklinker laat verliezen voor het het hof maken van een forumvrouwe, zit hij wellicht bij de betere wijn?

Benno Barnard:
vr 20 feb 2009 01:15
Nee, ik zit bij de t.
Voltaire,wisten we best zonder t.