donderdag 26 november 2009

Goed thuis gezocht voor:

Luna
Jacky
Hallo hondenvrienden,

graag wil ik het volgende onder jullie aandacht brengen.
De baasjes van Luna en Jacky zoeken een nieuw onderkomen voor hun honden. Helaas hebben ze niet genoeg tijd meer voor de twee dames. En uiteindelijk willen hun baasjes toch het beste voor hun twee honden. Vandaar dat ze een goed adres zoeken voor ze. Ze moeten wel bij elkaar blijven.
Luna is een Cane Corso, ze is in september drie jaar geworden. Ze is niet gesterilliseerd. Het is wel belangrijk dat je overwicht over haar hebt, anders zal ze proberen een 'loopje' met je te nemen. Het is dan ook belangrijk dat je ervaring met honden hebt en het e.e.a van het gedrag van honden afweet. Dat is altijd belangrijk natuurlijk, maar zeker bij zo'n grote hond! Luna is namelijk nogal een forse hond, ze heeft de afmetingen van een Cane Corsoreu! Ik vind Luna echt een superhond. Het is een pracht van een beest. Ze ziet er dan misschien wel stoer uit, ze heeft maar een klein hartje. Ze vindt het ook heerlijk om te knuffelen.
Jacky is een kruising Cane Corso x Stafford, ook niet gesterilliseerd. Zij is in juni van dit jaar 9 geworden. Tot op heden is ze nog de baas van de twee... maar of dat nog lang zo zal blijven is nog maar de vraag. Ze is natuurlijk al wat ouder en bij lange na niet zo sterk als Luna. Luna daagt Jacky zo nu en dan ook echt uit, kijkt hoe ver ze kan gaan bij Jacky. Vooralsnog is dat niet al te ver! De twee dames zijn stapelgek op elkaar. Ik heb ook het idee dat Jacky de grote Luna echt als haar 'pup' ziet! Het is géén optie om je over 1 van de 2 honden te ontfermen, de baasjes willen écht dat ze samen blijven. En dat kan ik heel goed begrijpen.
Jacky en Luna gaan al bijna twee jaar met Scooby-Doe mee. Dat gaat altijd prima. Wel is het zo dat als er nieuwe honden bij hun in de groep komen, de dames ze even grondig gaan inspecteren, even kijken met wie ze te maken gaan krijgen. Maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.
De dames zijn gewend om buiten te zitten. Ze hebben de hele schuur voor zichzelf tot beschikking. En natuurlijk maken ze gebruik van de tuin, ze vinden het heerlijk om buiten te zijn. Ze hebben ook echt de ruimte nodig. Deze twee honden in een appartement houden... is natuurlijk geen optie. De baasjes zullen ze ook niet zo maar bij iemand plaatsen. Ze willen er natuurlijk wel verzekerd van zijn dat ze genoeg ruimte voor ze hebben. Ben jij diegene die na het zien van de foto's en na het lezen van dit verhaal, je over deze twee honden wilt ontfermen?? Dan kun je mij mailen. Mijn emailadres: s.wit13@chello.nl
Dan krijg je van mij het telefoonnummer van Mark, hun baasje. (Zo hoef ik niet Mark's nummer aan iedereen toonbaar te maken .) Misschien ken je wel iemand die interesse heeft, die kun je dan dit verhaal laten lezen...
Suzanne (van Scooby-Doe)
Bron: favoriete links 'hondenuitlaatservice'

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Echt super. Dank je wel!! Wie weet vinden ze via deze weg wel een nieuw baasje!!!

Groet,
Suzanne

Suzanne zei

Dat hoop ik vurig, het zijn prachtige honden, zelf heb ik geen plaats.

Anoniem zei

Ik heb maar een studio.
Mag zelfs geen parkietje houden.
:-(
DD