maandag 17 november 2008

Miss...

http://www.garagetv.be/v/S54QjLEE1kCuZEpiorhycfLO2JRPsGa6PxXPZ8Se6Z3dI6TH2Uxm8pWqmB-KxGtfdj0MazmJV4owk_/v.aspx

Wat een leuk feestje had moeten worden, draaide voor Cassandra D'Ermilio uit op een afgang. Tijdens een recente Miss België-presentatie in discotheek Zuri in Knokke kreeg de 21-jarige finaliste van Miss België een aantal elementaire vragen voorgeschoteld over ons land. Onze nationale feestdag plaatst D'Ermilio op 21 september in plaats van op 21 juli. Hoeveel bollen het Atomium heeft, weet ze niet. Volgens het meisje uit het Waalse Quaregnon is België toe aan zijn vijftiende koning. Dat moet zes zijn. En op de vraag in welk jaar Expo '58 plaatsvond, moet ze het antwoord ook schuldig blijven. Miss België-voorzitster Darline Devos lacht het voorval niet weg. Ik vind dit een spijtige zaak. Je kan als kandidate niet alles weten, maar als je aan een Miss België-verkiezing deelneemt, zijn er een aantal essentiële dingen. Ik betreur het dus dat die kandidate het antwoord op die vragen niet kent.Te meer daar alle finalistes allang een cursus over België gekregen hebben. Ze weten dat ze dit soort vragen kunnen verwachten. Maar goed, ik geef Cassandra het voordeel van de twijfel. Ze is Franstalig en ze zal wellicht in paniek geslagen zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je het antwoord niet weet als iemand je vraagt wanneer Expo '58 plaatsgevonden heeft. Ik vind het in haar geval zeker jammer, want ze is een goede kandidate.

Geen opmerkingen: