zaterdag 13 februari 2010

Valentina


Valentina

Gewist uit mijn geheugen,
talloze vrouwen
in mijn armen, mijn hand
een warme zachte borst
omvattend.

Fluisterend in hun haren
mijn lief zonder jou ben ik
kan ik niet.
Baccararozen, schuimend bad
rozenblaadjes.

Jij, de enige, je ogen
verwijtend, bezittend
prikkelende roze champagne
verslindend, kon je niet
loslaten.

Robijnrood de roos,
op grijze arduin,
robijnrood als het bloed
druppend van het mes
hart doorboord.

Ogen achtervolgend
impotent makend
ferrarirode lingerie, geen roos
kan bekoren
strelende hand heeft gedood.

Suzaninka

7 opmerkingen:

Nathalie zei

Mooi, op het laatst teveel superlatieven en wééral bloed!!!

Harold zei

Het masculiene gevoel bekruipt me, door de sensitieve prikkels van mijn brein, die een hormoon losbreken. zie ik slechts rood voor ogen, de vraag bekruipt me, wat betekende die roos, was het een roes? Want zag ik niet het arduin en wist daardoor dat ook thanatos hier was, en door het verwoestende werk er bleef en bleef en bleef terugkomen. Het bloed liet een spoor achter waardoor hypnos verdween en men niet meer in slaap kan komen, zelfs de vreugde van eros gaat er aan teloor, aan dat bloed en het arduin, wat rest is slechts puin.

Suzanne zei

Puike reactie Harold.
Tja Nathalie, je kunt niet iemand's hart doorboren zonder dat er bloed aan te pas komt. :-)

E.R. zei

Een heel aparte ontmaskering van Valentijn !

Marleen zei

Goed, heel goed zelfs...mannelijk ook en idd veel bloed...Waar is de sensuele vrouw? De moeder Suzaninka? Doorgaan edoch, je hebt het zeker in je!

Suzanne zei

Proficiat met je mooi gedicht!

Je hebt zeker talent Suzanne! Waarom ik niet reageer….ken van heel dicht bij, een Valentijn die harten verovert en eenmaal in zijn bezit hun hart doorboort…..

Durf dat niet te plaatsen.

Groetjes ***

Zo'n gevoelige reactie, plaats ik anoniem. Liefs, S.

Suzanne zei

◦Valentina - sylvia aan suzanita

"Ogen achtervolgend
impotent makend
ferrarirode lingerie, geen roos
kan bekoren
strelende hand heeft gedood."
"ferrarirode lingerie, geen roos / kan bekoren": ik vermoed dat je de beide wilt vergelijken, maar dat niet schrijft. Misschien maak je er beter van: 'kan meer bekoren'.
sylvia schrijen - 15 februari 2010
◦arne > suzanita
Er zit iets heel aparts in de verwoording van dit anti-Valentijn gedicht
arne - 16 februari 2010
◦@Sylvia
Was niet de bedoeling te vergelijken, maar ik apprecieer uw reactie want ik heb even uw gedichten bekeken en ik ben trots dat u de moeite nam te reageren, ik ben nl. een beginneling.
suzanita - 16 februari 201
Reacties via Dichttalent.