donderdag 22 juli 2010

No comment!


De Nederlandse kunstenares Sylvia Bosch is 'verbijsterd' dat drie van haar schilderijen met afbeeldingen van varkens zijn verwijderd uit de Lingepolikliniek in Leerdam. Een patiënt, die zelf geen moslim is, wilde islamieten confrontaties met de varkens besparen en diende een klacht in schrijft het AD.

De leiding van de zorginstelling besloot de schilderijen direct te verwijderen. "Een week eerder kreeg ik nog een e-mail van de kliniek dat men leuke reacties kreeg. Na één klacht moeten ze meteen weg", reageert een teleurgestelde Bosch. "Wij willen dat bezoekers zich op hun gemak voelen in de wachtruimtes", verklaart de kliniek. (ad/mvl)

2 opmerkingen:

Harold zei

Ik ken die lingekliniek toevallig omdat een vriend daar werkte,ik leerde hem kennen toen hij hoogleraar in Utrecht was. Ik vond het een kleine klantvriendelijke kliniek, tenminste de afdeling waar mijn vriend over ging. Hij is daar sinds een aantal jaren vertrokken, hij stelde geprobeerd te hebben de kliniek beter te laten functioneren en vast moest stellen dat hij daar dat doel niet kon bereiken. Nu werkt hij in een privékliniek in Bilthoven. Ik zal hem vragen wat hij van dit domme incident vindt!

Islamitisch of niet, alle dieren zijn, voor zover mij bekend, volgens de gelovigen door God geschapen.

Nou mag men kennelijk van (sommige?) Islamieten geen portret van Mohammed maken, of van Allah, maar nu dus ook niet van een varken, (omdat dit een onrein wezen is?). Verder commentaar overbodig, laten ze eens nadenken tot welke hoogte en eer men nu het arme dier verheven heeft, door die stomme maatregel.

Gim zei

Het ergste van dit alles is dat die hele heisa is opgestart door een niet-islamitische linkse heethoofd, die - uit een soort van eigen "politiek correctheid" - zichzelf heiliger vindt dan de Paus.

Enfin, Nederland is ver afgedreven, deze dagen.