dinsdag 13 juli 2010

Magistraal


LIEFDESDICHT

oh liefste dood
oh liefste van mijn allerliefsten

altijd
altijd heb ik van je gehouden
vergeef me
altijd had ik je lief
je waas je bed je voorbehoed

kleur geel ochtendzang

je wees me af

pooier jij (op voetpaden
in voorhavenlanen
in buurten wijken

op de bus Kristien Hemmerechts' Brussel Noord-trein

The Guardian van de Woestijnvissen
de Ronde van Vlaanderen bloedgedoopt

Jan Peulemans & bonen op occitaanse saus

nazigebroed & onze kleinkinderen
waar Vlaanderen in Actie is)

oh liefste dood
jij tienjarige ongepastoraliseerde maagd
je wees me af

JIJ wees me af

JIJ in je nest

koekoek jij met je peperkoeken hart

je gaf me mensen
meters en peters
messen van mensen

in Halle in Beernem op de grens van Bredene
Strombeek & La Campagne

de Opex Benidorm Sint-Rochus
in Sint-Katelijne-Waver ook in Moere & in Lettlingen

[I who have seen you amid the primal things
was angry
when they spoke
your name in ordinary places
- Ezra Pound, 1906]

ook nog plagiaat:

nooit kijk ik je

nog in de ogen
NOOIT NOG

Vlaanderen:
dat afval gerecycleerd van restant van wat elders is gemaakt
koninklijke peulschillen

je gaf me mensen
en wees me af

je waas je waan je nachtkastje

[13 juli 2010 - 2:55 - de tijd dat mijn allerliefste Dood zich ontkleedt en zegt: Durf te Sterven, Lieve]

Geen opmerkingen: