zaterdag 15 mei 2010

www.hetzinkendschip.web-log.nl

"Help, de wereld gaat om zeep!" Jaja, en wie dat niet gelooft wordt wat anders wijsgemaakt, maar voor alle zekerheid ben ik daarstraks toch maar twee stukjes veel te dure Marseillezeep gaan halen, ook al was ik mezelf volgens kenners veel te weinig.
Zelfmoord plegen, een revolutie ontketenen, struisvogel worden, roepen dat het niet waar is, - waarom niet, het ligt allemaal in de aanbieding in de winkeltjes van wie er voordeel uit halen. Het Zinkend Schip vaart echter een andere koers. Tegen de stroom der nietsontziende welvaart in willen we met haast geen middelen aantonen dat het zelfs voor de minst kapitaalkrachtigen mogelijk is om zeg maar in het Zuiden van Frankrijk een eigen stulpje te betrekken, en dat mag zelfs een extravagant kantje hebben. Op de lap grond er rond kan de bewoner zijn eigen groenten en fruit telen, en de bloemetjes en de bijtjes gadeslaan; zelfs het gezelschap van een kip, een geit of een partner bij gebrek aan ezel op vier poten dulden behoort tot de mogelijkheden. Er wordt zelfs een kleine cabane ingericht om reizigers naar daar en elders te verwelkomen, en zo ontstaat een dorp dat de rest van de wereld te kijken zet, want van geld is er daar amper sprake.

Het Zinkend Schip bevaart een zee van alternativiteit en is zelf een boot die niet mag gemist worden. Get on board little children, sprak de zeepater, en het ruime sop werd het zijne. Zwem/vaar/surf daarom zelf naar
www.hetzinkendschip.web-log.nl en kom met lidgeld over de brug, een zelfgebakken brood en een gratis verblijf worden misschien het uwe.

Klik meteen op de link, mis de boot niet, dit is het interessantste project van de eeuw, ik ben alvast pro, ik word lid, 25 € om deel te zijn van iets unieks lijkt me een peulenschil, maar lees en herlees alles op:


Er wordt nog even gewacht om een rekeningnummer door te geven, eerst 100% zeker zijn dat het project doorgaat.

4 opmerkingen:

E.R. zei

Allemaal goed en wel, maar moet je die 25 euro zelf blootsvoets naar de top van de berg dragen?

Helga van den Bossche zei

"Heb laatst een reportage gezien van eco-woningen Was een koppel van middelbare leeftijd.Ze teelden ook zelf hun groenten en fruit.En leefden zoals ze zelf zegden héél royaal met een 800 euro per maand.
In een land zoals Frankrijk is dat perfect mogelijk,maar het blijft toch nog altijd een investering,de aankoop van de grond en de bouw van een ecologisch huis.Maar denk dat de investering wel de moeite waard is!"

Via facebook zei

Lucas Vervoort heeft gereageerd op je link:

"Ik ga het ooit nog wel eens alles lezen wat die kapitein te melden heeft, denk ik. Het is in ieder geval een knappe blog met veel diepgang, ik hou wel van die pareltjes, al hou ik ook van 'steentje'! ;)"

Helga op fb zei

"o,tof!Heel tof dat je die link geplaatst hebt,zelf verzamel ik zoveel mogelijk informatie over ecologisch wonen&leven.Wij(mijn ventje en ik)overwegen het serieus om onze woning over enkele jaren te verkopen en in Frankrijk een eco-woning te bouwen.Niet enkel voor het ecologische aspect,maar voor vele diverse redenen.
Groetjes,Helga"