vrijdag 11 september 2009

You've got mail...


You've got mail

Voorzichtig zet hij het verkeerde been
op de warme vloer
Hoi poezen, wie gaan we vandaag
onze aandacht geven
Sigaret tussen de lippen zet hij koffie

Verdorie, vergat de pc af te sluiten
vlug kijken wie mij gemaild heeft
Verdomd als ik het niet dacht
hebben vast niets beters te doen
één pot nat

Wat vitriool om ‘t klavier in te dopen
ik geniet, jammer dat ik die smoelen
niet zie
Facebook even orde op zaken
wie schrap ik vandaag

Krant doornemen
' journalisten'... kennen
geen verschil tussen
pedoseksuelen en pedofielen
fraudeurs en tasjesdieven


Ik duik weer onder
de lakens
niets te maken
Debielen en imbecielen:
laat me met rust

Suzaninka

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Meer dan gewoon goed!!!!!!! Zo een dag heeft iedereen weleens, mooi als je dat poëtisch kan verwoorden;-))))))))). Voortdoen, je hebt bepaald talent!
Marleen

Harold zei

Het leven kan hard binnenkomen, awareness noemen ze dat, als het het hebt, wil je er van af, als je het niet hebt, moet je naar een cursus om het te leren, je moet gevoeliger worden voor signalen...maar dat kan pijn doen en dan kunnen lakens een effectieve aanvulling op je natuurlijke afweer zijn ;-)

Ga zo door Suzaninka, schaf een minilaptop aan dan kun je vanuit je bed blijven schrijven!

Harold zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
ceyfsodette.skynetblogs.be zei

Zeergoed verwoord.....het was je dagje niet! Zo heb ik er ook lopen Suzaninka....meer dan goed is.
Maar ja het leven gaat voort met zijn ups en downs.
Doe zo voort.
Groetjes Odette

Suzanne zei

Leuk hoor! Jullie denken zowaar dat ik het over mezelf heb!
Tot nu toe is er één persoon die onmiddellijk 'mee' was, zijn reactie was zo complimenteus dat ik ze niet plaats, wil geen dikke nek krijgen!:-)

Harold zei

Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf denk en dacht. Maar kan en wil bij je gedicht het onderscheid niet maken tussen de virtuele werkelijkheid van het perspectief waaruit dit geschreven is en de harde realiteit van iemand die echt zijn dag niet heeft, of reeksen van die dagen heeft, als een hedendaagse Bukowski. Het betekend eens te meer dat je er dicht op zit zo'n knorrepot aan het woord te laten. Dus: als het je ego, je 'ich' niet is, die deze teksten construeert dan is het misschien je weerspannige alter ego? ;-) Dan heeft dat zijn/haar weg gevonden en sublimeert een woede in pure creativiteit, dat is de energie die we in je woorden aanvoelen. Meid; blijf tikken uitdelen! ;-)

Nathalie zei

Pfffffffffffffffff...
Ik hoop alleen maar dat het idd niet écht over jezelf ging op dat moment...

Anoniem zei

Ik heb eerst naar de filmpjes gekeken, leuk!
Het is echt een goed gedicht, ik zie het zo voor mijn ogen, een baaldag!
Chris