zondag 3 mei 2009

Aan het Noordzeestrand


Ik heb op zee mijn leven lang gevaren
M'n vissersdorp ligt aan het Noordzeestrand
Ik win mijn brood met zwalken op de baren
Toch denk ik vaak: mijn rijkdom ligt aan land

Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht
Waar't vertrouwde huisje altijd op mij wacht
Waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis
Daar ben ik geboren, daar voel ik me thuis

Waar de klokken luiden:"Visser,vaar naar huis!"
Daar ben ik geboren, daar voel ik me thuis
Ik voel me klein,wanneer de stormen huilen

Door 't zwiepend want,belust op zwakke buit

Maar voor geen geld ter wereld wil ik het ruilen
M'n vrij bestaan als koning op m'n schuit
Waar het lied der branding...


http://www.youtube.com/watch?v=I4qECnTEINU
Will Tura

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja Suzanne, ik kom van Blankenberge en gesetteld in de Westhoek Watou.
Dit lied ligt mij nauw aan het hart, daar waar de meeuwen schreeuwen daar voelde ik mij thuis en nog steeds doet me dat deugd te vertoeven aan de kust!
Odette

Anoniem zei

Ik ben er niet geboren Odette en toch voel ik me thuis aan zee.
Annette.