maandag 1 maart 2010

Nathalie's krokusjes


Nathalie’s krokusjes

Je hebt mail meldde de pc, kijk maar
een vleugje hoop, echt waar
Krokusjes steken hun kopjes boven
we kunnen weer in de lente geloven

Nathalie had bolletjes geplant
ze wist het, want
een beetje labeur
is goed voor het humeur

Na een winter bitter koud
warm omdat ze van me houdt
Niet dat ik het me verbeeld
eerste krokusjes met me gedeeld

Rijk voel ik me, blij
met dat meisje van mij
Leert me dat mooie dagen
Gewoon wat liefde vragen.

Suzaninka

10 opmerkingen:

E.R. zei

Mooi gerijmd voor iemand die pas een maand gedichten schrijft. Mooi ritme. Het "zingt". Knap. En een knappe foto ook!

Suzanne zei

Het eerst gedicht dateert van 07-07-2009, zeven maanden dus, nog twee en ik beval van een meesterwerk.

scrib zei

via Dichttalent

suzanita - 1 maart 2010
◦Nathalie’s krokusjes - Suzanita
Hee Suzanita, wel een heel ander gedicht dan je vorige, afijn, dan deze die ik reeds las.
Nathalie gaf je, zo blijkt, een duidelijke opdracht;)
Rijmend want anders is het geen gedicht volgens Nathalie
Ze is vast een guitige kleine meid!
Het gedicht:
Om het nog meer te laten zingen zou ik in strofe 1 meldde de pc weglaten.
In strofe 2 zou ik ze wist het wijzigen in ze deed het, vermits daar want achter komt, prozaïsch gezegd: "ze deed het, want (verzwegen: ze wist dat) een beetje labeur etc..."
Strofe drie en vier rijmen leuk, Nathalie zal tevreden zijn;)
En de dichter hier vast ook, met zo'n liefdevol ruikertje, recht uit Natalie's plekje in de tuin, maar vooral: uit haar hartje!
Zoals bij je vorige gedicht zeg ik: doe voort!
scrib - 1 maart 2010

E.R. zei

Nog een reactie van een vriendin/kennis van me: Scrib.

"Ik las het gedicht over de krokusjes al, wat dacht je;)

Is het dezelfde vriendin die dikwijls op je blog reageert en zelf zo'n mooie, interessante, leuke... afijn: stijlvolle weblogs heeft?
Ja, chapeau voor deze dame!

Ik reageerde een keer op een gedicht van Suzanita, 'staartjes' geloof ik. Dat was wel helemaal anders dan wat ze nu heeft geplaatst. Ook haar valentijnsgedicht las ik.

Ik ga eens kijken zie;)"

Hanny zei

◦suzanita
Deze Ollander vindt het een lief gedicht
en labeur een mooi woord.
Groet,
hanny - 1 maart 2010
(via Dichttalent)

Nathalie zei

Ik wou dat ik je mijn glimlach kon doormailen, zonder het gezicht...gewoon de essentie ervan, ... Dànk je!!!

Randy zei

mooi gedicht

Odette zei

Een hartverwarmend liefelijk gedicht...het ontluiken van de krokusjes die een nieuw seizoen inzingen en dit op mijn verjaardag vandaag!Mijn dag kan niet meer stuk!

Harold zei

Het leven is een voortdurend wonder, het gaat zo vaak aan de mensen voorbij, de natuur die ongemerkt werkt, eerst beneden het oppervlak van onze aarde en dan hups in een keer door die korst heen, je vrolijke kopje laten zien aan iedereen. Een kind, resultaat van een vooral non verbale interactie, eerst niks, het werkt allemaal als vanzelf, dan een zwelling en uiteindelijk, helemaal compleet, niet alleen fysiek, maar ook beladen met verwondering en liefde en respect voor de natuur. Als er een god was, zou je hem danken op je blote knieën elke dag voor zoveel moois. Maar als hij er was/is dan houden we hem ook verantwoordelijk voor alles wat mis gaat, ellende pijn, oorlog, vernietigingsdrang, maar beter dus dat ie er niet is, gewoon lekker genieten van de natuur zonder schepper, per mail komen de krokussen tegenwoordig uit de grond, als je niet wist dat het waar is, zou je het niet kunnen geloven ;-)

marleen zei

Het is wondermooi Suzanne, ik dacht feitelijk ook dat jij al langer dan een maand aan het dichten was...maar het doet er niet toe, je ziet de lente, de liefde voor het leven en je kind letterlijk in de zinnen. Ik zie ook niet echt in waarom het woord pc moet weggelaten worden...het behoort tot deze tijd. In de laatste twee zinnen voel ik weer een beetje verbittering...kan mijn verbeelding zijn. Maar, heb het ook al gezegd, doe voort, je bent veelzijdig, soms zwartgallig, soms bloeddorstig, soms humoristisch en dan plots heel liefdevol...je hebt alles wat een dichter hoort te hebben. Proficiat!