donderdag 25 september 2008

Minpuntjes...

Meer dan 10 jaar geleden tijdens het maken van een monografie kwamen "onze" min- en pluspunten onder de rubriek "Wie?".
Omdat het eerlijker is anderen te laten beoordelen geef ik jullie dus het lijstje van toen, omdat ik zie dat ik meer min- dan pluspunten heb begin ik daar mee, is dan achter de rug.
Minpunten:
Net als het weer in de periode eind maart, ben ik veranderlijk en onvoorspelbaar in doen en laten. Meestal vrolijk en probleemloos, doch dan kan de stemming omslaan naar onzeker, teneergeslagen. Geen gevoel voor mensenkennis, menigmaal vertrouwen geschonken, toch bedrogen. Het motto "alles of niets" geldt soms te sterk. Gemakkelijk enthousiast te krijgen, maar het duurt niet altijd lang.
Als ik iets voorgnomen heb, dan ben ik daar moeilijk van af te brengen, soms tegen m'n eigen gezond verstand in.
Kan ook niet goed tegen kritiek, één verkeerde opmerking is soms al voldoende.
Koppig, weet graag alles over een ander, maar heb een hekel als anderen zich met mijn zaken bemoeien, soms wat losbandig ten opzichte van geld, of te vrijgevig, of te zuinig.
Ben impulsief, moet proberen mij op 1 ding tegelijk te concentreren.
Ondanks liefde voor de waarheid, durf ik wel eens te overdrijven.
Willen jullie er rekening mee houden dat het al een tijdje geleden is, de scherpe kantjes zijn eraf gesleten.

Geen opmerkingen: