dinsdag 30 september 2008

Kunst en commercie

De zoöloog Desmond Morris heeft in een proef eens een mensaap blootgesteld aan het "winstoogmerk". Eerst kreeg hij het dier zo ver dat het ging tekenen en schilderen, en het maakte mooie dingen. Toen begon hij de aap met pinda's te belonen voor zijn werk.
"Het duurde niet lang of het beest deed zo maar een haal met de penseel, om maar pinda's te krijgen," vertelde Morris verdrietig. "Ik had de commercie in de wereld van die aap binnengesmokkeld en hem als kunstenaar kapot gemaakt!"

3 opmerkingen:

eric rosseel zei

een aap doet kunstje, maar het is waar: wat is Kunts? Desmond Morris weet er iig niets van. Dus: weg met die dwaaste der dwaze blogs. Befehel ist Befehl!
En je zal zeggen: "Ik doe op mijn blog wat ik wil!". En ik herhaal: "Befehl ist Befehl!". Je hebt al je ganse leven bevelen opgevolgd, nu moet je niet doen alsof je vrij bent!"

Suzanne zei

Tja, we laten het staan, zo zie je maar als de drank is in de man is de wijsheid enz.

eric rosseel zei

wat betekent "enz" ??? moet hier op het einde van de zin één of twee punten staan ? en moet er voor een vraagteken een spatie gelaten worden? enzovoort.