dinsdag 1 maart 2011

bleekwater (javel)

de razende ratten verdelgd in mijn hersenplooien
en er het overbodige stof gezogen en gewogen
mijn ingezeept hoofd met gedachten en al
ondergedompeld in een hoog oplopend lavendelbad
alles tot aan het plafond zelfreinigend en desinfecterend

weer was ik zoals vorige week minuten te laat
om bliksemsnel in mijn gestreken kleren te kruipen
uit voorzorg nog mijn lopende neus te snuiten
en op tijd naar het wereldse buiten te rennen
zo onverrichterzake het uitnodigende hoekje om te gaan

van een spraakzame bijstaander te moeten horen over:
de blauwe boshyacinten die hun geliefde tiran
verjaagd hebben met een bataljon stokslagen
goede voornemens zowaar ingevoerd uit Wallonië
zie ginds: honderdduizend  mensen van vlees en olie

ze rijden nu hun pleinen plat op tweewielige fietsen
aangedreven door windenergie en spandoekgassen
ook wordt er getreurd: vooral rond de massagraven
met hopen verminkte en dood gefolterde dromen
de gezichten herkenbaar want de handen gebonden op de rug

van de vele versies van deze dolle schelmenplot
zal op www.amazon.co.uk met 100% zekerheid
helaas maar één in hard cover boekvorm verschijnen

Eric Rosseel
http://rosseel.wordpress.com/

Geen opmerkingen: