zondag 10 oktober 2010



ik weet niet (meer) of deze wereld is of schijnt
of ze aan mijn muur hangt of dat ik ze moet
zoeken in een nulsterrenrestaurant of in de GB
- weet verdorie niet meer wat weten is -
de wereld?
waarin in de herfst met het winteruur
en een soort vrieskou aan platvoet en wijsvinger
de radiatoren bij dag op stand 2 worden gezet
en van de bomen zouden dan blaren vallen
in alle kleuren en nerven
ik zie ik dacht te zien:
Hongarije is weer communistisch
het land is nooit zo rood geweest
allemaal televisie, zegt Gérard
tussen zijn tanden die al vijf jaar geleden
zijn uitgevallen en ter plaatse gecremeerd
Julienne valt hem bij haar knieën knikken
ze is vergeten haar krukken mee te nemen
mijn Koninkrijk is niet
zeker niet van deze Openbare Omroep
noch van Deze Morgen of Ce Soir
ik ben blij dat ik verloren ben
en niet te redden
ik denk: ik ben Jan zonder Land
en leef lang en gelukkig

Eric Rosseel 10/10/2010
http://rosseel.wordpress.com
Afbeelding:Jan Zonderland (Nederlands Sportman van het Jaar 2009)

1 opmerking:

Claire zei

Wat een prachtig werk!