dinsdag 14 december 2010

Mijn bijdrage aan 'Over alles wat niet deugt' pagina 23




GEWELD IN EEN GEZIN
(naar aanleiding verhoor 8 jarig meisje)

Pierre

Papa kwam laat thuis, struikelde over
een speeltje
hard roepend zijn hoofd rood
mama’s handen beefden
stil kinderen

Voorzichtig zette ze een kop koffie
verbrandde zijn mond
sloeg met zijn vuist
mama’s gezicht vol bloed
viel ze

Papa schopte en schopte
mijn grote sterke broer sprong
op zijn rug
Pierre vloog door de keuken
tegen de muur

Hij leek zo klein opeens
zo wit, zo stil
bloed liep uit zijn oor
mama kroop naar hem
gilde en gilde

Politie overal laarzen
ze namen papa mee
Pierre onder een laken
een mevrouw haalde me
van onder tafel

Meisje kom kom meisje
wat is er gebeurd
ik heb in mijn broek
geplast
die mevrouw vond het niet erg.

Suzanne Pyra

2 opmerkingen:

Anoniem zei

GEWELD IN EEN GEZIN
(naar aanleiding van een waar gebeurd verhaal)

Mama kwam uiteindelijk thuis, struikelde over
Een speeltje
Hard roepend haar hoofd rood
Papa’s handen beefden
Stil kinderen

Voorzichtig zette hij een kop koffie
Die haar mond verbrandde
Sloeg zij met haar vuist
Papa’s gezicht vol bloed
Viel hij

Mama schopte en schopte
Ik beschermde mijn kleine broer
& sprong op haar rug
Mijn zusje vloog door de keuken
Tegen de muur

Zij leek zo klein ineens
Maar er kwam geen politie
Plotseling was mama weg
Papa vond mij onder tafel
Ik had in mijn broek geplast

Ik kreeg enkel een oorveeg

Geert Vandamme

Suzanne zei

De andere reacties op "Pierre" staan op "Kindermisbruik" gezien ze in dezelfde bundel verschenen.