vrijdag 13 augustus 2010

Voor Eric...

Vaya con Dios

Verdriet, morgen ben je
ver uit de buurt
afscheid nemen doet pijn

Kater met ADHD
die aan de rilatine moet
zal je bezoekjes missen
mijn benen, overgebleven
krabpalen, tenen om in
te bijten
Cartouche

Geen koffie meer
fort Napoleon ’k wil
je even niet zien

Rechtspraak, welsprekendheid
rechtvaardigheid en geschiedenis
in ‘den hof ‘ zo noemen 
inheemsen ‘t Leopoldpark 
het sensuele naakt
genaamd ‘de zee’ heet hier
Dikke Matille

De zee  waar je van houdt
haar wisselende stemmingen
herkenbaar voor jou

Heel wat watertjes
samen doorzwommen
vriendschap hield stand
ondanks de stormen
zal de verhuis overleven
word gelukkig Eric
in Koekelare

Suzaninka

4 opmerkingen:

Dichttalent zei

suzanita
mooi zoals je zaken benoemt die vooral insiders van België kennen, zelfs Vaya con Dios; mooi die kater met ADHD
amarins - 13 augustus 2010

letterpodium (Tess) zei

Tess 15-08-10 09:54
strofe 4 heb ik een paar keer gelezen, vind dat erg mooi geschreven.

Lieve zei

Mooi afscheid! In de middelste strofen speur ik poëzie :-)

E.R. zei

Ik ben écht heel echt ontroerd, Suzanne! Ik kom snel wes eens je krabwonden en de dader bekijken.