maandag 5 november 2012

Doodsbedreigingen...

Stand upcomedian Bart Cannaerts met dood bedreigd
 
Bart Cannaerts engageerde zich voor een nieuwe 11.11.11-campagne, maar deed dat op geheel eigen wijze: hij nam een geënsceneerd optreden op, waarin hij een Senegalees beledigt. Opmerkelijk genoeg zag niet iedereen de humor en efficiëntie van dergelijk filmpje in.
Het is eens wat anders: een komiek die met de grofste moppen de klimaatveranderingen onder de aandacht brengt voor 11.11.11. Geslaagd was het zeker, want het filmpje werd al meer dan 150.000 keer bekeken, maar niet iedereen zag de humor er van in. Zelfs niet toen er onder het filmpje een duidelijke boodschap kwam staan van 11.11.11 dat Cannaerts voor hen het videootje had opgenomen .
"Mijn mailbox zat vol boze reacties. Tot doodsbedreigingen toe. Mails waarin ze me en mijn ouders een wrede dood toewensen. Of: 'Als ik je tegenkom, maak ik je kapot'. Misschien heb ik het zelf gezocht. Ik zit vol goede bedoelingen, maar dat hoort er blijkbaar bij als je de controversie opzoekt", aldus Cannaerts in een krant van Corelio.
Zie video dinsdag 30/10 jl.

Geen opmerkingen: