zaterdag 13 november 2010

Katertje, wat heb ik je aangedaan?



Middernacht… je mag niets meer eten
9 uur daar is de dierendokter 
je springt vol plezier in zijn tas
zoveel te ontdekken
prik in mijn bil


Vreemd ik voel me suf…
val in slaap, nog een prik
weet gelukkig niet dat
mijn balletjes verwijderd worden
hoor de wind niet loeien


Rond de noen zet ik voorzichtig een stapje
pardoes val ik weer in slaap 
16 uur ik krijg een beetje water
slaap, verander soms van plekje
krijg aaitjes


18 uur je mag iets eten
bakje voor mijn neus, geen zin
zacht streelt ze me 
ik spin open mijn achterste pootjes
wil de pijn weg


Fluisterend vertelt ze 
het is het beste want buiten
zijn slechte mensen 
die maken katjes dood
en hondjes, gifmengers


Jij bent een huiskat 
morgen ben je het vergeten
dat kan wel zijn
maar nu doet het zeer
zwiep mijn staart heen en weer.


13 november, Cartouche is gecastreerd.

7 opmerkingen:

Odette zei

Jaja Cartouche is een huiskat! Zeer prachtig en liefdevol gebracht Suzanne.....Cartouche zal een rustig leven tegemoet gaan samen met het vrouwtje.

nathalie zei

What must be done...
Ook van mij een lieve kus en een zacht aaitje voor Cartouche,
liefs, XXX

Lieve De Vos zei

Groot gelijk, Suzanne! Als ik denk aan de poezen die toen ik jong was weggelopen zijn... daar heb je toch hartzeer van.
Dan kunnen ze nog beter op een appartementje zitten :-)

G'tje zei

Suzannetje, wat heb je gedaan ?


Ik moest toch eens krabben
(en het was niet achter mijn oren)
en dit op een nuchtere maag.


;-)


G.

Marianne zei

Dikke knuffel Cartouche, hou je flink, je baasje zal je wel hééél erg verwennen nu, en weet dat dit een heel wijs besluit was van je lieve baasje die enkel het beste met je voorheeft...xx

Knuffel aan jullie alletwee,
Marianne en co.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Vrouwe Suzanne,
Ik kwam hier terecht via 'Visionair België'. Wij hebben een zogenaamde aanlooppoes. Hij kwam enkele jaren geleden onze tuin binnengeslopen, blijkbaar op zoek naar nieuwe baasjes. Wij denken dat het een gecastreerde kater is. Ikzelf heb moeite met het castreren van katten. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik een man ben. ;-)
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat onze Tijger beseft dat hij iets mist, maar in zijn poezedomheid natuurlijk niet bewust kan achterhalen wat dat dan wel is. Ik heb een beetje medelijden met het dier.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

Suzanne zei

Drs Johan,
tof dat je gereageerd hebt, jammer genoeg wonen in de omgeving gifmengers, dus moest Cartouche wel een huiskat blijven en niet gecastreerde katertjes kan dan niet.
Hij is nog heel jong, dus ik hoop dat hij echt niet iets mist. :-)
Suzanne